Drukowanie plakatów jako sposób reklamy
Jeśli organizujemy ważne wydarzenie – koncert, kiermasz, wieczór autorski, pokaz – musimy postawić na reklamę. Tylko dzięki promocji naszego przedsięwzięcia zyskujemy szansę na to, by pojawiło się na nim wielu widzów i uczestników. Jedną z podstawowych form reklamy jest drukowanie plakatów i rozwieszanie ich w okolicach często uczęszczanych miejsc.
Drukowanie plakatów – przyciągnij uwagę!
Jeżeli zależy nam na przyciągnięciu uwagi jak największej liczby osób, to musimy wykazać się kreatywnością. Warto zauważyć, że plakaty wieszamy zazwyczaj na tablicach, na których wisi co najmniej kilka innych kart. Skąd więc zyskamy pewność, że to właśnie nasz zostanie zauważony i co najważniejsze – zapamiętany? Pierwszą rzeczą, na którą przechodnie mogą zwrócić uwagę jest ciekawe zdjęcie, nietuzinkowy design lub krzykliwe hasło. Powinniśmy zastanowić się, jaka grafika byłaby najlepsza i miałaby największe szanse na przyciągnięcie wzroku. Ważne, by było to coś, co zawiera się w temacie organizowanego przez nas wydarzenia i nawiązuje do niego.
Nie zanudzaj
By móc zapamiętać kiedy, o której godzinie oraz gdzie organizowane jest dane wydarzenie nie musimy zapisywać kilku zdań. Plakaty powinny zawierać tylko najważniejsze informacje i najlepiej, by były one wypunktowane, oddzielnie zapisane i dobrze widoczne na tle zdjęcia lub grafiki. Drukowanie plakatów to inwestycja w jak największą publikę, musimy więc zadbać o to, by przechodnie dobrze zapamiętali, gdzie i kiedy warto przyjść. Co powinniśmy zapisać na plakacie, by o niczym nie zapomnieć, ale też nie przesadzić z nadmiarem informacji? Podstawą są kluczowe kwestie: miejsce, data oraz godzina wydarzenia. Do tego warto jeszcze dodać charakterystyczne dla naszego zdarzenia rzeczy. Przykładowo: jeśli organizujemy kiermasz, to powinniśmy zapisać jaki rzeczy będą sprzedawane, kto będzie je wystawiał i w jakich cenach. Jeżeli planujemy koncert, to musimy wymienić zespoły oraz podać cenę biletów i miejsce ich zakupu.
Bądź oryginalny
Równie istotną kwestią jest wyróżnianie swojego ogłoszenia na tle innych, podobnych do niego. Jeśli nasz plakat informuje o zbliżającej się zbiórce karmy dla schroniska, to musimy zachęcić ludzi i pokazać im, że warto dołączyć się akurat do tego konkretnego przedsięwzięcia. Inaczej istnieje szansa, że przeoczą nasze wydarzenie zaginione w gąszczu innych zbiórek. Wskaż siedzibę schroniska, podaj liczbę podopiecznych, rozbudź emocje. Znajdź skalę porównawczą i wykaż, w jaki sposób jeden worek karmy może zaspokoić potrzeby zwierząt. Bazuj na konkretnych danych i znajdź powód, dla którego Twój plakat będzie oryginalny, przykuwający uwagę, ważny. Poszukaj miejsca, w którym na pewno mieszkańcy go dostrzegą i zadbaj o to, by Twoje wydarzenie stało się dla nich priorytetowe. Jeśli możesz, to podaj również odnośniki do mediów społecznościowych, w których znajdą dodatkowe informacje. Publikuj w nich regularnie, by wzbudzić zainteresowanie i zaufanie oraz zachęcić do wchodzenia w interakcje.